Uzm. Dr. Lida Halilzade

Mezoterapi
  • Uzm. Dr. Lida Halilzade

Mezoterapi

Mezoterapinin kelime anlamı derinin orta tabakasının tedavisidir.

Mezoterapi vücudun belirli bir bölgesine iyileştirici veya düzeltici amaçla vitamin ve özel ilaçlar gibi çeşitli maddelerin deri içine mikroenjeksiyonlar şeklinde uygulama yapıldığı tıbbi bir işlemdir, bu işlemin konusunda uzman olan bir dermatolog tarafından yapılması daha sağlıklı sonuçlar verecektir.

Amaç derinin orta tabakasının uyarılması ve tedavisidir.Bu orta tabakadan deriyi oluşturan tüm tabakalar gelişmektedir.

Enjekte edilen bileşikler genellikle farklı maddelerin bir karışımıdır ve hastalığa göre seçilir.Bu nedenle genelde standart formüller bulunmamaktadır.İğneler ince ve özel tasarımlı olmaları itibarı ile ağrısız enjeksiyonların yapılmasına olanak sağlar.

Mezoterapi etki mekanizması:Genel etki mekanizması yanında kullanılan solüsyonların hedef dokuya yüzeyel enjeksiyonu,diğer enjeksiyon metotlarına kıyasla solüsyonların hedef dokudan kan dolaşımı ile daha geç silinmesine ve dolayısı ile dokuda daha uzun bir süre kalabilmesine ve böylece iyileştirici etki süresinin daha uzun olmasına olanak sağladığı düşünülmektedir.

Mezoterapi genellikle haftada bir uygulanır.Düzelme olduğunda  tedavi iki haftada bir, ayda bir gibi daha az sıklıkla uygulanmaya  başlanmaktadır.seanslar,probleme, problemin oluş mekanizmasına  ve süresine göre farklılık gösterir.Cevap alabilmek için en az 3-5 seans,kırışıklıklar gibi kronik durumlarda ise en az 15 seans uygulanmalıdır.

Mezoterapi kozmetik dermatoloji ve medikal dermatolojide,cilt gençleştirme,saç kaybı tedavisi,saç canlandırması, alopesi,melasma,leke,akne ve akne skarları ve çatlak tedavisinde başarı ile kullanılmaktadır.Ayrıca vitiligo,sedef , ekzema , kaşıntı , bacak ülserleri ve pek çok alanda kullanım alanı bulmuştır.

Ziyaretcilerim

13426 Kişi ziyaret etti.