Uzm. Dr. Lida Halilzade

Dermatoloji Kliniği / Ankara Dermatolog

• Uzm. Dr. Lida Halilzade

Kimyasal Peeling

Peeling, cildin sağlıklı tabakasını örten üst derideki yıpranmış tabakanın soyulması işlemidir. Akne izleri, leke ve kırışıklıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Asidik ve bazik çeşitli kimyasal ajanlarla gerçekleştirilir. Kimyasal peeling uygulaması anestezi gerektirmez. Düzenli yaptırıldığında parlak ve canlı bir görünüme kavuşursunuz.

Kimyasal Peeling

Kimyasal Peeling Nasıl Uygulanır?

Peeling uygulaması öncesi 1-4 hafta boyunca peeling e hazırlık dönemine gerek duyulabilir.buna dermatolog muayene sonucuna göre karar verir.Hazırlanan solüsyonlar cilde sürülerek uygulanır. uygulama sırasında yanma hissi olabilir, ancak bu hastayı aşırı rahatsız edecek düzeyde değildir ve hastalar rahatlıkla tolere edebilirler.Kimyasal maddeler cilt üzerine sürüldüklerinde deri yüzeyinde kimyasal bir yanığa neden olur. Oluşan yanığın derinliği uygulanan maddenin tipine ve ciltte bekleme süresine göre değişir. Etkisini deri üzerinde istenilen derinliğe kadar olan hücrelerin dökülmesini sağlayarak gösterir. Ciltte yeni hücrelerin yapımı hızlanır ve daha genç hücreler ile yenilenir.Genelde işlem aralıkları 1-6 hafta arasında olmakla beraber yapılan uygulama derinliğine göre değişir.Soyma işlemi devam ederken ve işlem bittikten sonra en az 6 ay süreyle dermatolog tarafından önerilen uygun bir güneş koruyucu ile korunmak büyük önem taşımaktadır.İşlem sonrası kese,lif veya sıcak su kullanılmamalı,oluşacak kabuklar asla kaldırılmamalıdır.

Kimyasal Peeling’e Hangi Nedenlerle İhtiyaç Duyulur?

• Yüzde yaşlanma ve güneş gibi nedenlerle oluşan kırışıklar ve lekeler,
  • Akne izleri,
  • Çiller,
  • Doğum lekeleri,
  • Güneş lekeleri,
  • Gözenekleri azaltmak için ihtiyaç duyulur.

Ankara Dermatolog Ankara Dermatoloji Ankara Cilt Hastalıkları Ankara Botulinum Toksin Ankara Cilt Uzmanı Ankara Dermatoloji Klinigi Ankara Lazer Epilasyon

Ziyaretcilerim

13488 Kişi ziyaret etti.